Στην αρχή της ανθρώπινης εξέλιξης ποίηση, χορός και μουσική ήταν ένα και το αυτό πράγμα. Ήταν η ανάγκη της ανθρώπινης ψυχής να εκφράσει τα συναισθήματά της με κάθε τρόπο. Η τέχνη όμως είναι πρώτα απ’ όλα αντανάκλαση της κοινωνικής ζωής. Με την πάροδο του χρόνου και την εξέλιξη της κοινωνίας, η ανθρώπινη έκφραση διαφοροποιήθηκε και αναπτύχθηκε σε κάθε τομέα με αυτόνομη μορφή.
Στην πορεία αυτή, η ποίηση αποτελεί το ανώτερο σκαλοπάτι της ανθρώπινης έκφρασης. Μπορεί να θεωρηθεί μυσταγωγία και επικοινωνία με τον άναρθρο λόγο, αυτόματη κραυγή από τα βάθη της καρδιάς, έκρηξη ηφαιστείου.
Από την εποχή του Ομήρου μέχρι τις μέρες μας, ο λαός μας είχε την τύχη να εκφράζεται με τη φωνή μεγάλων ποιητών, που άνοιξαν δρόμους στην ανηφορική πορεία του ανθρώπου για την κατάκτηση της γνώσης και της αλήθειας. Είναι λογικό, λοιπόν, σ’ αυτόν τον τόπο η ποίηση να έχει επιδράσει σοβαρά στη διαμόρφωση και την ανέλιξη κάθε σκεπτόμενου ανθρώπου. Η πραγματικότητα δυστυχώς δεν το επιβεβαιώνει.
Σε προσωπικό επίπεδο, η επαφή μου με την ποίηση καθόρισε σε μεγάλο βαθμό τον χαρακτήρα μου, αλλά και την πορεία μου στο χώρο της τέχνης, δεδομένου ότι για αντικειμενικούς λόγους αποτέλεσε από την εφηβική μου ηλικία την κυρία πηγή έμπνευσης και την πρώτη ύλη στην ενασχόλησή μου με την μουσική. Είναι λοιπόν για μένα το “αλάτι της ζωής”.
Υ.Γ.1 Τα 14 ερωτικά ποιήματα (αποτέλεσμα αυστηρής επιλογής) και τα 3 τραγούδια που ακολουθούν γράφτηκαν σε μια περίοδο ιδιαίτερου προβληματισμού και εσωτερικής αναζήτησης. Αυτή την πτυχή θεώρησα καλό να αναδείξω με τη δημοσιοποίηση αυτή. Η συλλογή αυτή έχει τον τίτλο στου ανέμου τον ρυθμό.
Υ.Γ.2 Όμως θεώρησα επίσης καλό, να βάλω τον αγαπημένο φίλο και συνεργάτη Βαγγέλη Βελώνια να τα απαγγείλει με την συνοδεία μουσικής.
Τάσος Γκρους 21-1-2022
Της τελευταίας στιγμής: Δύο ποιήματα από τη συλλογή απαγγέλει η Μαρία Τσιμικλή.
Επίσης, σε άλλα τέσσερα από αυτή τη συλλογή έχουν μελοποιηθεί και τα παρουσιάζω σαν τραγούδια.